Чи можливо повернути товар, придбаний під час розпродажу?

Надрукувати

Наближається важливий день для любителів покупок - Чорна п’ятниця. День старту гігантських розпродажів в третій декаді листопада і традиція, яка почалася в США з 1952 року. В 2021 році Чорна п’ятниця (Black Friday) припадає на 26 листопада. Товарообіг магазинів в світі на Чорну п’ятницю значно зростає, але не у всіх, а тільки у тих, хто розділяє політику, умови і правила цього заходу. Ця політика проста - обов’язкова знижка, адже покупка повинна бути вигідною. Ті магазини, у яких ці знижки значні - отримають максимальний бонус: зміцнення авторитету, довіру і увагу покупців на цілий рік. Багато товарів просто тануть з полиць магазинів в цей день.

У дні розпродажі та максимальних знижок не піддатись спокусі купити щось зі знижкою майже неможливо. У цей час можна легко придбати товари, які не підійшли за кольором чи фасоном. Як діяти у таких випадках, чи можна повернути товар, який Ви купили під час розпродажу, як зробити покупки максимально корисними та при цьому захистити свої права про це розповідають фахівці Регіонального центру з надання безоплатної  вторинної правової допомоги у Полтавській області.

Як правило, акція, розпродаж або знижка застосовують як один із елементів рекламної кампанії для підвищення продажів товарів. У цій справі головне швидкість, а точніше тимчасова або термінова знижка, обмеження в терміні є головними мотиватором до покупки. Таким чином, покупець немає часу на обдумане рішення при покупці акційного товару. Плануючи покупку під час розпродажі також доцільно запитати у продавця про акційні товари – причини зниження його ціни. Адже акційні пропозиції можуть стосуватися товару із певними дефектами, а саме подряпинами, пошкодженням упаковки тощо. Проте, це можуть бути і речі належної якості наприклад несезонний одяг, стара колекція тощо. Якщо ж продавець попередив вас, що товар має певні недоліки, але ви все одно спокусилися на привабливі «мінус 70%», у такому випадку ви не маєте права вимагати повернути за нього кошти або обміняти його на товар належної якості.

УВАГА! Купивши товар під час розпродажу, споживач має такі ж права, як і купуючи товар без акції. Після публічного повідомлення про початок проведення розпродажу, застосування знижок або зменшення ціни до споживачів повинна доводитися інформація про ціну продукції, що була встановлена до початку проведення відповідного розпродажу, застосування знижок або зменшення ціни, а також ціну цієї ж продукції, встановлену після їх початку.

Стаття 9 Закону України «Про захист прав споживачів» визначає, що споживач має право обміняти непродовольчий товар належної якості на аналогічний у продавця, в якого він був придбаний, якщо товар не задовольнив його за формою, габаритами, фасоном, кольором, розміром або з інших причин не може бути ним використаний за призначенням.

Такий обмін відбувається протягом чотирнадцяти днів, не рахуючи дня купівлі, якщо триваліший строк не оголошений продавцем.

У свою чергу, обмін товару належної якості провадиться, якщо він не використовувався і якщо збережено його товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, ярлики, а також розрахунковий документ, виданий споживачеві разом з проданим товаром, або відтворений на дисплеї програмного реєстратора розрахункових операцій (дисплеї пристрою, на якому встановлений програмний реєстратор розрахункових операцій) QR-код, що дає змогу споживачеві здійснювати його зчитування та ідентифікацію з розрахунковим документом за структурою даних, що в ньому містяться, або надісланий електронний розрахунковий документ на наданий споживачем абонентський номер чи адресу електронної пошти.

У випадку, коли на момент обміну аналогічного товару немає у продажу, споживач має право або придбати будь-які інші товари з наявного асортименту з відповідним перерахуванням вартості, або розірвати договір та одержати назад гроші у розмірі вартості повернутого товару, або здійснити обмін товару на аналогічний при першому ж надходженні відповідного товару в продаж. Продавець зобов'язаний у день надходження товару в продаж повідомити про це споживача, який вимагає обміну товару.

Всі розрахунки при розірванні договору купівлі-продажу із споживачем провадяться виходячи з вартості товару на час його купівлі. Гроші, сплачені за товар, повертаються споживачеві у день розірвання договору, а в разі неможливості повернути гроші у день розірвання договору - в інший строк за домовленістю сторін, але не пізніше ніж протягом семи днів.  Для повернення грошей за товар, покупець має звернутися до продавця і написати заяву на повернення коштів (як правило, в магазині є стандартний бланк повернення, в якому необхідно вказати персональні дані); повернути придбаний товар в цілій упаковці з повною комплектацією, зазначеною в технічній документації (техпаспорті)  та  надати квитанцію про покупку, товарний або касовий чек.

Варто знати! Існує перелік товарів належної якості, визначений Кабінетом Міністрів України, що не підлягають обміну (поверненню) за будь-яких обставин. У список потрапили такі  товари: ліки, медичні інструменти, прилади та апарати, предмети санітарної гігієни. Крім того, обміну та поверненню не підлягають деякі непродовольчі товари: панчішно-шкарпеткові вироби, постільна та натільна білизна, косметика, парфумерія, товари для новонароджених, інструменти для манікюру і педикюру, ювелірні вироби, друкована продукція, ювелірні вироби з дорогоцінних металів та дорогоцінного каміння, аудіо-, відеокасети, диски, фотоплівки, фотопластинки, фотографічний папір, корсетні товари, пір’яно-пухові вироби, дитячі іграшки м’які, дитячі іграшки гумові надувні, зубні щітки, мундштуки, засоби для гоління, розчіски, гребенці та щітки масажні, сурдини (для духових музичних інструментів), скрипічні підборіддя, рукавички, тканини, тюлегардинні і мереживні полотна, килимові вироби, метражні товари в аерозольній упаковці, друковані видання, лінійний та листковий металопрокат, трубна продукція, пиломатеріали, погонажні (плінтус, наличник), плитні матеріали (деревноволокнисті та деревностружкові плити, фанера) і скло, нарізані або розкроєні під розмір, визначений покупцем (замовником), вироби з натурального та штучного волосся (перуки).

Якщо ж Ви купили акційний товар, а в результаті  виявилося, що він має суттєві недоліки, про які Вас не попередили у магазині, ви можете на підставі ст. 8 Закону України «Про захист прав споживачів» звернутися з вимогою повернути кошти за товар неналежної якості або обміняти на аналогічний товар належної якості.

У разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку недоліків, споживач має право вимагати: пропорційного зменшення ціни; безоплатного усунення недоліків товару в розумний строк; відшкодування витрат на усунення недоліків товару. Вимоги споживача пред'являються на вибір споживача продавцеві за місцем купівлі товару, виробникові або підприємству, що задовольняє ці вимоги за місцезнаходженням споживача. Споживач має право пред'явити одну з вимог, а в разі її невиконання заявити іншу вимогу.

У разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку істотних недоліків, які виникли з вини виробника товару (продавця, виконавця), або фальсифікації товару, підтверджених за необхідності висновком експертизи, споживач має право за своїм вибором вимагати від продавця або виробника: розірвання договору та повернення сплаченої за товар грошової суми або  вимагати заміни товару на такий же товар або на аналогічний, з числа наявних у продавця (виробника).

Продавець, виробник зобов'язані прийняти товар неналежної якості у споживача і задовольнити його вимоги. Доставка великогабаритних товарів і товарів вагою понад п'ять кілограмів продавцю, виробнику (підприємству, що задовольняє вимоги споживача) та їх повернення споживачеві здійснюються за рахунок продавця, виробника (підприємства, що задовольняє вимоги споживача).

За наявності товару вимога споживача про його заміну підлягає негайному задоволенню, а в разі виникнення потреби в перевірці якості - протягом чотирнадцяти днів або за домовленістю сторін.

У разі відсутності товару вимога споживача про його заміну підлягає задоволенню у двомісячний строк з моменту подання відповідної заяви.  Під час заміни товару з недоліками на товар аналогічної марки (моделі, артикулу, модифікації) належної якості, ціна на який змінилася, перерахунок вартості не провадиться. Під час заміни товару з недоліками на такий же товар іншої марки (моделі, артикулу, модифікації) належної якості перерахунок вартості товару з недоліками у разі підвищення ціни провадиться виходячи з його вартості на час обміну, а в разі зниження ціни - виходячи з вартості на час купівлі. При розірванні договору розрахунки із споживачем у разі підвищення ціни на товар провадяться виходячи з його вартості на час пред'явлення відповідної вимоги, а в разі зниження ціни - виходячи з вартості товару на час купівлі. Гроші, сплачені за товар, повертаються споживачеві у день розірвання договору, а в разі неможливості повернути гроші у день розірвання договору - в інший строк за домовленістю сторін, але не пізніше ніж протягом семи днів.

У разі придбання споживачем непридатного харчового продукту продавець зобов’язаний замінити його на харчовий продукт, який є придатним до споживання, або повернути споживачеві сплачені ним кошти.

Додатково повідомляємо, що за захистом своїх прав Ви можете звернутися до Головного управління Держпродспоживслужби в Полтавській області за адресою: вул. Воскресенський узвіз, 7, м.Полтава, 36020, тел. (0532) 60-66-47, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.,

Нагадуємо, що отримати кваліфіковану правову допомогу Ви можете звернувшись до фахівців системи безоплатної правової допомого Полтавської області.

Регіональний центр з надання безоплатної вторинної правової допомоги у Полтавській області працює за адресою: м. Полтава, вул. Європейська, 37/40.

Отримати фахову правову допомогу громадяни можуть звернувшись до відповідних центрів з надання безоплатної вторинної правової допомоги у Полтавській області.

Полтавський місцевий центр з надання безоплатної вторинної правової допомоги, який знаходиться за адресою: м. Полтава, вул. Європейська, 37/40, тел. (0532) 56-02-88.

Кременчуцький місцевий центр з надання безоплатної вторинної правової допомоги знаходиться за адресою: м. Кременчук, вул. Небесної сотні, 54, тел. (0536) 75- 75- 20.

Лубенський місцевий центр з надання безоплатної вторинної правової допомоги знаходиться за адресою: м. Лубни, вул. Монастирська 17, тел. (05361) 77-479, 095 253 66 14.

Цілодобово функціонує єдиний телефонний номер системи безоплатної правової допомоги – 0 800 213 103. Дзвінки зі стаціонарних та мобільних телефонів в межах України безкоштовні.

 

 

Регіональний центр з надання безоплатної вторинної правової допомоги у Полтавській області