Департамент соціального захисту населення інформує: для представників громад області проведено навчання щодо захисту прав осіб, які постраждали від домашнього насильства

Надрукувати

Домашнє насильство – є одним із тих поширених та небезпечних явищ, яке тільки загострюється в умовах воєнних дій. Незважаючи на складну ситуацію, яка має місце в країні, всі установи та заклади соціальної сфери області продовжують системну роботу, щоб забезпечити попередження, оперативне реагування та подолання наслідків проявів домашнього насильства.

Відтак, 28 липня на базі Регіонального центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги проведено захід на тему: «Захист прав осіб, які постраждали від домашнього насильства, зокрема на безоплатну правову допомогу та порядок її отримання». Навчання проведено для уповноважених осіб, які проводять роботу з прийому та реєстрації заяв і повідомлень про чинення домашнього насильства, здійснюють координацію заходів реагування на факти вчинення насильства, надання допомоги і захисту постраждалим. Загалом участь взяли представники усіх територіальних громад області.

У ході навчання, представники Департаменту соцзахисту детально розглянули ключові аспекти щодо забезпечення ефективної взаємодії суб’єктів, що здійснюють заходи у сфері захисту прав осіб, які постраждали від домашнього насильства на рівні територіальних громад області.

Варто зазначити, що на сьогодні в області функціонує мережа надавачів соціальних послуг: 11 центрів соціальних служб та 35 центрів надання

соціальних послуг, які забезпечують надання підтримки особам, що постраждали від домашнього насильства або насильства за ознакою статі.

Крім того, надання соціальних послуг забезпечують 19 територіальних центрів соціального обслуговування. Завдяки налагодженій системній роботі, ці служби успішно взаємодіють з органами місцевого самоврядування, правоохоронними та спеціалізованими службами, що дозволяє максимізувати ефективність реагування та протидії випадкам домашнього насильства. Фахівці Полтавського обласного центру соціальний служб, зосередили увагу присутніх на важливості надання соціальних послуг фахівцями соціальної роботи під час взаємодії з постраждалими від домашнього насильства. Було підкреслено, що зараз кожен, незалежно від статі чи віку, має достатньо інструментів для протидії та захисту від домашнього насильства, адже створено безліч каналів зв’язку для звернення до правоохоронних органів, служб підтримки та соціального захисту.

Зокрема за телефонним номером 15-47 діє цілодобова безкоштовна «гаряча лінія» з протидії торгівлі людьми, запобігання та протидії домашньому насильству, насильству за ознакою статі та насильству стосовно дітей, яка приймає звернення від усіх категорій заявників. Окрім цього, лише за І півр. 2022 року, відповідно до повноважень фахівці загальних та спеціальних служб підтримки постраждалих осіб отримали 501 повідомлення про факти домашнього насильства в області (276 із них – в рамках взаємодії з Національною поліцією). Залучення до роботи мобільних бригад соціально-психологічної підтримки, які діють в області, дозволяє забезпечити швидку оцінку потреб та екстрене/кризове втручання протягом 24-72 годин від отримання повідомлення.

Лише комплексна взаємодія органів та установ всіх ланок соціального та правового захисту є ефективним інструментом для досягнення головної мети - допомогти та попередити домашнє насильство, зробити все, щоб людина не залишилась на самоті зі своєю проблемою, незалежно за яких передумов та негативних обставин вона виникла.

 

Директор Департаменту

соціального захисту населення

Людмила КОРНІЄНКО