Previous Next

Валентина Вождаєнко: «Полтавщина – духовна оаза, яку треба розвивати»

Надрукувати

Полтавський туристичний форум, який зібрав більше 200 представників малого та середнього бізнесу зі сфери туризму, 14 серпня пройшов у Соснівці Полтавського району.

Провідні експерти різних популярних в Україні туристичних сайтів, проєктів і брендів, обговорили тренди цивілізованого туристичного ринку, поділилися досвідом, щоб підвищити конкурентоспроможність полтавського краю.

«Європейський банк реконструкції та розвитку (ЄБРР) та Торгово-промислова палата Дніпра проводять ряд таких заходів. Зараз туризм у тренді, тому є сенс його розвивати, – розповіла перший віце-президент Дніпропетровської торгово-промислової палати Ніна Алехнович. – Туризм має бути поштовхом для розвитку громад, він не потребує великих вкладень, але може принести чималий прибуток. У Полтаві ми проводимо форум, бо тут є все – екологія, енергетика, є відомі вихідці».

«Про туристичний розвиток Полтавського краю говорити легко і важко водночас, - говорить директор Департаменту культури та туризму Полтавської ОДА Валентина Вождаєнко. – Тут достатньо потенціалу, щоб бути вишуканим брендом в Україні. Ми зацікавлені в нових місцях робочих, щоб туризм був конкурентоспроможною галуззю економіки. Хочемо переконати, що туризм – головна галузь, в яку варто вкладати кошти».

За даними Валентини Вождаєнко Полтавську область у 2018 році відвідало 476600 туристів внутрішніх і 4500 іноземців. А вже у першому півріччі 2019 Полтавщину оглянули 227800 українців і 2700 іноземців. Той же «Гелон-фест» у Більську відвідало 20 тисяч туристів: були й ірландці, французи та німці.

«І такі заходи не лише популяризують Україну, а й вказують на помилки. Наприклад, у тій же Котельві готелів та зелених садиб мало, щоб приймати велику кількість туристів. Тому їх треба розвивати. Дороги до головних наших родзинок теж треба ремонтувати, – говорить Валентина Вождаєнко. – Дорогу на Більськ розмило минулого року, цього року ми зробили міст. До 1 квітня в Гоголеве теж відремонтували дорогу. В борг, але відремонтували. Залишилося довести справу з Полтавським аеропортом, вкласти в нього додаткові кошти і все-таки запустити рейси у країни Прибалтики, Польщу, Грузію. Хоча б туди, звідки в нас найбільше туристів».

На туристичному форумі також обговорювали створення брендів міст. Цьому аспекту приділяють мало уваги на Полтавщині. Графічний дизайнер Дмитро Буланов поділився своїм досвідом у створені брендів Запоріжжя, Генічеська, Скадовська. Там вони прижились і вдало використовуються.

Експерт із просування франчайзингових проектів Олександр Алєксєєнко розповів про просування туристичних послуг у соціальних мережах, а Арсеній Фінберг – автор проекту «Цікавий Київ» – розказав про розкрутку і успішність серед туристів цього порталу.

Усі ці історії успіху можна сміливо брати і використовувати, бо і в галузі туризму велосипед не вигадаєш, підсумували спікери. А спілкування туроператорів, власників готелів на таких форумах й народжують нові методи просування продукту.

Юлія Кревська, представник ЄБРР, розповіла, що за 2019 рік уже проведено 10 тренінгів і семінарів для представників сфери туризму. Школа гостинності у вересні буде в Одесі, тренінг по розвитку «зелених садиб» - у Хмельницькому. Також до кінця року ЄБРР проаналізує розвиток туризму країни і створить карту розвитку цієї галузі. Полтавщині там приділять значну увагу.