Особливості призначення та використання грошової компенсації вартості одноразової натуральної допомоги «пакунок малюка» на період введення воєнного стану
Кабінет Міністрів України 05 березня 2022 року прийняв постанову за № 204 «Про особливості призначення та використання грошової компенсації вартості одноразової натуральної допомоги «пакунок малюка» на період введення воєнного стану» (https://bit.ly/3CxsTLK).
Відповідно до неї на період введення воєнного стану та одного місяця після його припинення або скасування призначення та використання грошової компенсації вартості одноразової натуральної допомоги «пакунок малюка» здійснюється з урахуванням таких особливостей.
У разі неможливості прийняття рішення про призначення або відмову у призначенні грошової компенсації відповідно до Порядку та умов реалізації пілотного проекту «Монетизація одноразової натуральної допомоги «пакунок малюка» у 2020-2023 роках, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 29 липня 2020 року № 744, таке рішення приймається структурним підрозділом з питань соціального захисту населення районних, районних у м. Києві державних адміністрацій/районних військових адміністрацій, виконавчим органом міської ради на підставі заяви одного з батьків, у яких народилася дитина, а в разі їх відсутності – патронатних вихователів, прийомних батьків, батьків-вихователів, опікунів новонародженої дитини (далі – отримувач), поданої особисто за місцем проживання/перебування/звернення отримувача. Заява та документи можуть бути подані до виконавчого органу сільської, селищної ради, центру надання адміністративних послуг.
До заяви додаються:
1) довідка з пологового будинку про неотримання натуральної допомоги «пакунок малюка» (у разі народження дитини у пологовому будинку) або копія документа, що підтверджує факт народження дитини поза межами закладу охорони здоров’я;
2) копія свідоцтва про народження дитини або документа, що підтверджує факт народження дитини в/поза межами закладу охорони здоров’я (за відсутності свідоцтва про народження дитини);
3) копія рішення районної, районної у м. Києві державної адміністрації, виконавчого органу міської ради або суду про встановлення опіки (у разі здійснення опіки над дитиною);
4) копія рішення районної, районної у м. Києві державної адміністрації, виконавчого органу міської ради про влаштування дитини в сім’ю патронатного вихователя або до дитячого будинку сімейного типу, або прийомної сім’ї (для сім’ї патронатного вихователя, прийомної сім’ї або дитячого будинку сімейного типу);
5) перерахування грошової компенсації отримувачам може здійснюватися на будь-який рахунок, відкритий в акціонерному товаристві комерційний банк «ПриватБанк», у разі неможливості відкриття поточного рахунка із спеціальним режимом використання;
6) отримувач використовує призначену грошову компенсацію на придбання будь-яких товарів у будь-яких закладах торгівлі;
7) пункт 20 зазначених Порядку та умов (якщо отримувач протягом року з дати зарахування коштів грошової компенсації на його спеціальний рахунок в уповноваженому банку не використав їх на придбання товарів, визначених у пункті 4 цих Порядку та умов, уповноважений банк самостійно повертає кошти грошової компенсації із спеціального рахунка отримувача на відповідний рахунок Нацсоцслужби. Невикористані отримувачами протягом року кошти грошової компенсації, які у грудні 2020 року та у 2021 році було перераховано Мінсоцполітики з рахунка, відкритого в Казначействі, уповноважений банк самостійно повертає із спеціального рахунка отримувача на відповідний рахунок Мінсоцполітики на підставі договору про взаємодію між Мінсоцполітики та уповноваженим банком) протягом періоду воєнного стану та одного місяця після дати його припинення або скасування не застосовуються.
Роз’яснення Міністерства цифрової трансформації України