Де пацієнт може знайти потрібну йому інформацію?
Національна служба здоров’я України розповіла, які ресурси допоможуть знайти потрібну інформацію пацієнту.
- Контакт-центр НСЗУ за номером 16-77 Всі дзвінки зі стаціонарних та мобільних телефонів безоплатні. Оператори контакт-центру відповідають на дзвінки з 9:00 до 18:00 в офіційно робочі дні. В інший час спрацьовує автовідповідач, який в автоматичному режимі здатний надати відповіді на більшість питань.
Зателефонувавши на 16-77, можна дізнатись:
- Де знайти сімейного лікаря, терапевта або педіатра, з яким можна укласти декларацію та що входить до безоплатного пакету послуг на первинній ланці?
- Чи надає найближча або будь-яка інша лікарня відповідну медичну допомогу в межах Програми медичних гарантій?
- Який обсяг меддопомоги є безоплатним за відповідними пакетами медичних послуг?
- Які препарати входять до програми «Доступні ліки» і де знаходиться найближча аптека з «Доступними ліками»?
- Що таке електронне направлення та як ним скористатись?
- Як правильно подати скаргу, якщо відмовляють у консультації або обстеженні за електронним направленням або безоплатній медичній допомозі в межах Програми медичних гарантій?
Це - лише частковий перелік питань, на які дає відповіді контакт-центр НСЗУ.
- Дашборди на сайті НСЗУ
Зокрема, сайт містить понад 20 дашбордів. З їх допомогою пацієнт може дізнатися:
- які послуги за Програмою медичних гарантій надає будь-який заклад охорони здоров’я, що підписав договір з НСЗУ https://nszu.gov.ua/e-data/dashboard/pmg-contracts;
- де можна укласти декларацію та з яким лікарем https://nszu.gov.ua/e-data/dashboard/pmd-map;
- скільки грошей отримав медзаклад від НСЗУ та за які послуги https://nszu.gov.ua/e-data/dashboard/pmg-pay;
- скільки та де саме розташовані лікарні, які надають стаціонарну допомогу пацієнтам з коронавірусом https://nszu.gov.ua/e-data/dashboard/likarni-covid, а також які саме ліки пацієнти з COVID-19 можуть отримувати безоплатно і чи наявні вони у певному медичному закладі https://nszu.gov.ua/e-data/dashboard/covid-drugs-inventory.
Зверніть увагу, що дашбордами зручніше користуватись зі стаціонарних ПК.
- Корисні вкладки на сайті НСЗУ
Так, відвідавши наш сайт https://nszu.gov.ua можна побачити:
- які саме послуги входять до Програми медичних гарантій і, відповідно, є безоплатними https://nszu.gov.ua/vimogi-pmg-2021. Для цього потрібно перейти за посиланням, знайти необхідну послугу та відкрити файл зі специфікацією;
- електронну форму на вкладці «Громадянам», за допомогою якої легко подати скаргу НСЗУ, якщо у лікарні безпідставно відмовили в наданні послуги пацієнту чи вимагали гроші https://nszu.gov.ua/gromady.../osobistij-prijom/citizen-form;
- електронну карту аптек-учасниць програми реімбурсації лікарських засобів «Доступні ліки» та актуальний список лікарських засобів, які входять до програми https://nszu.gov.ua/ogoloshennya-pro.../dostupni-liky.
- Телаграм-канал НСЗУ https://t.me/NSZU_gov та сторінка у фейсбуці НСЗУ для пацієнта
Підписуйтесь, щоб отримувати найсвіжішу інформацію про найактуальніші цифри та дані щодо ситуації з пандемією, алгоритми дій пацієнтів з симптомами COVID-19, про права, правила та маршрути пацієнта в системі охорони здоров’я.